links boven

zaterdag 17 december 2011

Mijn Kerstballen

Iedereen is inmiddels al besmet met de hype, omtrent het kerstballen breien
n.a.v. het boek  van Arne en Carlos, 
dus kan ik niet achter blijven
en moest ik van mezelf het ook eens proberen.....
Het boek lag al een poosje geduldig op de hoek van de tafel te wachten.
Ook de bamboe breinaaldjes en de 2 bolletjes wol lagen ook al klaar.... 
Het kwam er steeds niet van, het is een geduldig werkje,
waar je wel even goed je aandacht bij nodig hebt ...
Het is me uiteindelijk toch gelukt ....
Hier hangt hij al vrolijk in mijn kerstboom...
Ook ik wilde meer en en sneller resultaat...
dus ging ik ze haken..... , opvullen.... en aan de boom....
En weet je wat er nou zo leuk is aan deze bol, 
met uitzondering van de vrolijke kleurtjes...... 
Je hoeft de draden niet af te hechten,
want die stop je met het vulsel lekker weg..
niemand die dat ziet.....
ik heb altijd zo'n hekel aan afhechten namelijk.....

kan je hiervan een nederlandse beschrijving vinden o.a.
Het is heel simpel, alleen maar vasten.....
Dus heb ik er gelijk nog maar eentje gemaakt .....

De bal links boven had ik vorig jaar al eens gemaakt,
die kwam nu weer goed van pas...
Ook deze ster heb ik vorig jaar gemaakt
De beschrijving kan je vinden hier

P.S. In de zilveren bal zie je mij met mijn fototoestel...... is wel grappig....

Vorig jaar had ik nog wat ballen gehaakt,
maar de foto's zijn wat vaag geworden,
onder deze foto, zie die opengehaakte rode bal, dat is hem.
Als je naar de volgende link gaat kan deze ballen  bewonderen van vorig jaar....

En nu dan mijn kerstboom......
Helemaal in het rood en wit en zilver met een ietsje groen erin....
En inmiddels is hij weer veranderd....
Er hangt nu nog meer in......
wordt vervolgd.......


8 opmerkingen:

  1. Mooi!Je hebt dezelfde kleurtjes in je boom als ik.

    Fijn weekend en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Het lijkt wel alsof die boom zo uit Scandinavië is gekomen, met al die mooie handgemaakte versieringen. Ik ben ondertussen met mijn derde kerstbal bezig, ik vind vooral het begin lastig. Steeds glijden mijn steken van de pennen en dan kan ik weer opnieuw beginnen! Ik gebruik gewone breipennen zijn die bamboestokjes makkelijker?
    Ben benieuwd wat er nog meer in de boom komt hangen!
    Fijn weekend! Groetjes Evelien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie boom in de traditionele kerstkleuren. Jij blijft ook maar lekker bezig, hihi.
    Dank je wel voor de leuke reactie op mijn blog!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk met de handgemaakte spulletjes het geeft gelijk iets echts aan de boom.Ik kan me voorstellen dat je het erg leuk vond om de boom zo te versieren, fijn weekend, Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allereerst , wat hangt er ook een mooie rode mevrouw in de boom.
    De hype van kerstballen breien heb ik aan mij voorbij laten gaan alhoewel ik ze erg mooi vind.
    De gehaakte vind ik super geworden en ook leuk na de kerst.
    Ben nu zeer benieuwd naar het vervolg!
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke boom met al die eigen maaksels, het blijft een prachtige combinaties dat wit en rood met kerstgroen,fijn weekend,gr.Linda.

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me