links boven

zaterdag 20 februari 2016

Haakpatroon kussen in de wafelsteek

Voor mijn dochter haakte ik dit Gehaakte Kusssen
 in de Wafelsteek voor op haar bank...
  

De Wafelsteek bestaat uit een combinatie van 1 reliefstokje, 3 stokjes, 1 reliefstokje, 3 stokjes etc...


Dit kussen haakte ik met het prachtige sterke wol 
 De Globe Uni (80% wol en 20% nylon) van Adriafil
met een looplengte van 87 mtr.

Door de nylon in de wol is de draad zeer sterk en
geschikt om mooie kussens van te haken.
Haaknaald 6

Deze wol is ook in Nederland verkrijgbaar, 
volg deze link voor de adressen....


Ik haakte 2 lappen voor een kussen van  45 x 45 cm
Ik had 8 bollen van 50 gram nodig, 
waar ik precies mee uitkwam...
Ik kon net met 1 toer vasten de beide lappen 
aan elkaar haken...
Ik haak  nogal los ...


Haakpatroon:

Begin met een aantal lossen deelbaar door 4  + 1 + 2 beginlossen
In mijn geval (56 + 1 + 2) = 59 lossen voor een kussen van 45 x 45 cm

TOER 1 : Haak het eerste stokje in de 3e losse, haak in elke losse 1 stokje tot einde toer
TOER 2: (is achterkant van het kussen) 2 beginlossen, 1 stokje, 3 reliefstokjes,
* 1 stokje, 3 reliefstokjes *
 herhaal * tot *
Eindig de toer met 1 stokje...
TOER 3:(is voorkant van het kussen) 2 beginlossen, 1 reliefstokje, 3 stokjes,
* 1 reliefstokje, 3 stokjes *
herhaal * tot *
Eindig met 1 reliefstokje

De volgende toeren herhaal Toer 2 en Toer 3

Haak de 2 lappen aan elkaar d.m.v. vasten...


Voor de engelstaligen onder ons,
hier ook een link naar het haakpatroon

Wil je nog meer haakpatronen van kussens kijk dan hier op Lindevrouwsweb op de pagina Woonaccessoires

Ook op Pinterest ben ik te vinden als Lindevrouw
Daar zijn een hoop links te vinden
 voor nog veel meer gehaakte kussens


Hier onder vind je nog een instructievideo,
waar je kan zien hoe ik het heb gehaakt!


Fijn weekeind
groetjes Lindevrouw

2 opmerkingen:

  1. Errug leuk, dat kussen! Daar zal je dochter vast heel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil graag een kussen van 50 x 50 haken in wafelsteek , hoeveel lossen moet ik dan opzetten ?

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me